Mucize Doktor hangi Kore dizisinden uyarlama?



Kore afişi
Fikirler eskimedikçe yapımlar da eskimez bence. Hala bizi etkileyecek duygular varsa dizi izlenmeyi hak ediyor demektir.

Açıkçası Türk dizileri pek izlemiyorum bunun bir çok nedeni var. Ama özetlemek gerekirse çok fazla uzun,gereksiz detaylara o kadar yoğunlaşmış ki dizi sektörümüz,dizinin ana unsurları hep es geçiliyor. Genel olarak konularını da hiç beğenmiyorum. Hep bir yozlaşmış kültür çizilmeye çalışılıyormuş gibi nerede hatalı bir davranış var hoop bizim diziler onu özendirecek gibi içeriklerle karşımızda.

Kısacası izlememek için kendimce sebeplerim var fakat bazen uyarlama olan dizilere göz atmadan edemiyorum. Bir de diziler Türkçe alt yazılı veriliyormuş gibi uyarlanmasa keşke Her kültürün kendine göre değiştirmesi gereken ve eklemesi gereken unsurlar olması çok doğal. "Baba Candır " dizisini bu konuda gayet başarılı bulmuştum. Hakeza "Seviyor Sevmiyor" dizisi de öyle. Uyarlama olmasına rağmen farklı bir his de vermeli diziler bence. İşte onlardan olmasını umduğum Fox tv'nin yeni dizisi olan "Mucize Doktor 'u" sizlere tanıtacağım bugün. ^^


💧Mucize Doktor dizisi Fox ekranların da yakın bir zamanda yayımlaması planlanıyor. Dizinin Kore dizi versiyonu olan "Good Doctor" dizisi 2013  yılında yayınlanmıştır. Joo Won ve Moon Chae Won'un baş rollerini oynadıkları dizi yayımlandığı zaman Kore başta olmak üzere bir çok ülkeyi etkisi altına alan dizimiz bir çok ülkenin gözünden kaçmayan bir yapım olmuş. İlk önce Amerika'da uyarlanması yayımlanan Good doctor dizisi daha sonra yani geçen sene Japonya'da da bir uyarlaması yayımlandı.

💧 Aslında ben Kore yapımını izlemedim. Çünkü diziden haberdar olduğumda (Evet çok geç fark ettim) Japon yapımı yayımlanmaktaydı. 2018 yani geçen senin bir dizisi.Yeni olması da önemli tabi. ^^ Bir de tabi Kento Yamazaki olur da o diziyi izlenmez mi? Oyuncusu ağır bastığından Japon yapımını izledim. Aslında izlediğimden beri bir değerlendirme/ tanıtım yazısı yazma niyetindeydi fakat bir türlü nasip olmadı. Yazarım belki hiç belli olmaz. Çünkü oyunculuklar gerçekten harikaydı.


💧 Maşallah ne mübarek diziyse her sene bir ülke uyarlamasını yapıyor. Bu senenin şanslı ülkesi de biziz. ^^ Güzel bir uyarlama olur umarım alt yazıl izliyormuş hissi vermeden izlemek dileğiyle. "Alt yazı hissinden" kastım kuru bir uyarlama olması gerçekten can sıkıcı olabiliyor. Sonuçta biz zaten orijinal yapımlarını izliyoruz kendini tekrar etmeye bir yapım olmasını istememiz çok doğal bence. Bu konuda yanlış anlaşılmayacağımı umuyorum. ^^

💧Dizi yayımlandığında güzel bir dizi karşımıza çıkar umarım. Aman çıkmasa ne kaybederiz. Benim gibi zamanında gözden kaçırmış olanlar orijinal Kore yapımıyla tanışacakları kesin. Tabi Japon yapımını da unutmayalım. Ben onu izlediğim için şiddetle onu tavsiye ediyorum ama Kore dizilerine aşinaysanız Kore versiyonunu izleyin. 2013 eski bir yapım gibi ama asıl nokta bence o yıllarda yapılmış bir yapımın 2019 yılı için bile yeni bir yanı olduğu bir gerçek. Fikirler eskimedikçe yapımlar da eskimez bence. Hala bizi etkileyecek duygular varsa dizi izlenmeyi hak ediyor demektir.

Keyifli seyirler ^^ 


Japon afişi ^^