Viki üzerinden diziler nasıl izlenir?





Merhaba arkadaşlar ^^ Ara sırada olsa kullandığım Viki sayfasının bugün sizlere tanıtayım dedim.
Ama her şeyden önce...Sitemde yazı yayımlarken belli bir düzende ilerleyemiyorum maalesef. Bu düzensizlik ziyaretçilerimin yazılarımdan haberdar olamamalarına neden oluyor. Bunun için çözüm ararken hepimizin de diğer sitelerden alışkın olduğu bildirim eklentisini siteye kursum Blogu geliştirmek için çok uğraşıyorum. Sayfanın sol alt köşesindeki çana tıklayarak yada sayfaya ilk girdiğinizde ekrana gelen bildiriyi onaylayarak bildirim alabilirsiniz. Gerçekten böylelikle beni mutlu edersiniz. Şimdiden teşekkür ederim. Böldüğüm için özür dilerim.

Viki üzerinden yayımlanan diziler resmi içerikleridir. Yani Viki bunları lisanslanmıştır. Dizi yapımcıları ve oyuncularının emeği için bu gerçekten güzel. Ayrıca güzel bir yanı da gönüllülük esasına bağlı bir sayfa. Çeviri yapmak ve diziye destek olmak isteyen kişilere de olanak sağlıyor. Şöyle ki giriş yaptıktan sonra beğendiğiniz bir dizinin alt yazılarını çevire biliyorsunuz. Tabi bunun için basit bir prosedür var fakat ben onu şu an anlatmadan direk sayfayı bilmeyenler için basit bir kullanma kılavuzu yazayım dedim.  Uzun zamandır olan bir site aslında ama Türkiye'de pek tanınmıyor ne yazık ki.



Resim 1

💧Sayfaya ilk girdiğimizde ana sayfa olarak Resim 1'de gördüğümüz gibi bir giriş sayfası çıkıyor.

Resim 2

💧 Size daha önce tanıttığım "Go go squid" dizisini üzerinden nasıl kullanıldığını göstereyim. Sayfanın sol üst köşesinden ülke seçimi yapıyoruz. Benim izleyeceğim dizi Çin yapımı olduğu için Çin yazan sekmeye tıklıyorum. Resim 2'de ki bir sayfa karşıma çıkıyor. Daha sonra Çin yapımı olan dizilerden izlemek istediğim diziyi seçiyorum.

Resim 3


💧 Dizimin sayfasına girdikten sonra dizi ile ilgili bilgiler, alternatif videolar ve Resim 3'de de kırmızıyla belirttiğim gibi sol tarafta bölüm listesi yer alıyor. "SEE ALL" yazan yer yani tümünü gör yazısına tıklayınca dizinin bölümlerinin olduğu sayfaya girmiş oluyoruz.

Resim 4

💧 Resim 4 bölümde yayımlanan bölümleri görmek mümkün. Hatta hangi bölümlerin Türkçeye yüzde kaç oranında çevrildiğini de göre biliyoruz. Site çevirileri anlık yayımlıyor diye biliriz. Yani çevirmenin o zamana kadar bölümün ne kadarını çevirdiğini göre biliyoruz ve izleye biliyoruz. Site çevirinin tamamlanmasını beklemiyor anlayacağınız. Bizim için güzel yanı ise çevirinin ne durumda olduğunu ve ne kadarının çevrildiğini rahatlıkla görmek güzel.



Resim 5

💧 Evet artık asıl noktaya gelelim ^^  Dizimizin bölümünü seçip açtıktan sonra video başlıyor. Resmi bir site olduğu için sık sık reklam çıkıyor fakat can sıkıcı türden değil reklamlar. Genellikle televizyondan da aşina olduğumuz reklamları görüyoruz. Resim 5'de gördüğümüz gibi videonun sağ alt köşesinde ki çark işaretine tıklayıp alt yazılar kısmına tıklıyoruz. Resim 5'de işaretlediğim yer ^^

Resim 6

💧Son olarak bu sekmeden Türkçe alt yazısı varsa onu bulup seçiyoruz. (Size tanıttığım "go go squid" dizisinin şu anda sitede 2 bölümü var) Resim 6'da işaretlediğim gibi. Ve bitti bu kadar.. Aslında çok basit ama ilk defa siteyle karşılaşanlar için daha kolay olması açısından yazdın.Bundan sonra diziyi sıkıntısız izleye bilirsiniz.

💧Site ana sayfa linkini şuraya koyuyorum.Tıklayarak Viki'ye ulaşa bilirsiniz.

Bazı arkadaşların uygulamaya ulaşamadıkları yönünde mesaj olmam üzerine yazımı güncelleyip bir ek yazmaya karar verdim.

Dizilerin bölümlerine ulaşamadıklarını söyleyen bu arkadaşlar tahminimce iki nedenden ötürü gibi. İlki ben blogta tanıttığım Go go squid dizisi dışında başka dizilere bakmalarından. Maalesef bazı diziler ülkemizde telifli olmasından.

Fakat Go go squid dizisine ulaşamayanlar için galiba telefondan girmeye çalıştıklarını düşünüyorum. Üst tarafta paylaştığım yazı bilgisayardan girmek içindi. Telefon için birazcık farklılıklar varmış. Sıkıntı olduğunu söyleyenler için telefondan girip baktım. Üstteki yazıyı okuduktan sonra ana mantığı aynı olduğunu göreceksiniz.

Telefondan diziyi izlemek için Viki uygulamasını indirmek gerekiyor. Ücretsiz olarak indirip google üzerinden üyülik yapabilirsiniz. Bu işlemler ücretsizdir. İndirdikten sonra Çin dizi bölümüne girerek dizimiz Go go Squid dizisine girdikten sonra diziyi rahatlıkla izleye bilirsiniz.



Uygulamayı indiriyoruz



Çin bölümüne giriyoruz


 İzlemek istediğimiz bölümü açıp izliyoruz ^^




Keyifli seyirler ^^