Dizileri Nereden İzlerim,Nasıl İndirmeliyim?




Merhaba ^^

Sayfamdan video izlemek hakkında gelen sorulara bir açıklama yapayı dedim. İnstagramdan da baya soruluyor çünkü. Tek tek cevap vermek yerine bu yazıyı paylaşırım diye düşündüm ^^

Öncelikle şu an çevirdiğim Japon dizisi olmak üzere çevirilerime nasıl erişebileceğinizi ve benim bildiğim sorunlarınıza nasıl çözüm bulabiliriz onlardan bahsedeceğim..

🌸🌸

En başta belirtmek isterim ki bir videoyu online izlemekle indirmek arasında internet kullanımı açısından bir fark yok. Yani ben öyle gözlemledim. İndirince da aynı GB kullanmış oluyorsunuz ^^


OK'RU

İlk olarak Ok'ru dan bahsedelim. Bildiğiniz gibi online olarak video izleme sitesi. Türkiye'de çok kullanıldığı için herkesçe bilinen,aşina olunan bir site. Ben de çevirilerimi genellikle buraya yüklüyorum. Kalite seçimi yapılması, donma olmaması gibi olaylardan dolayı ben de kullanıyorum.

Fakat yakın bir zaman da Ok'ru ya Türkiye'den erişim engellendi. Öğrendiğim kadarıyla bu yasak bizim ülkemizden kaynaklanmıyor. Yani erişim engeli Ok'ru nun kendisinin yapmış olduğu birşey.

🌸🌸

Bu durumda Ok'ru dan video izlemek imkansız oluyor. Gereksiz reklam göstermediği için Türkiye'de çokça kullanıldığı için büyük sitelerde dahil olmak üzere başka bir siteye yükleme yapmaktansa (Geriye dönük yükleme imkansız gibi birşey ^^) "Acaba nasıl ulaşa biliriz?" sorusuna VPN eklemekte buldular.

Şimdi ilk defa duyacak olanlar için kısaca açıklamak gerekirse... Videolara Türkiyeden erişim engellendiği için ulaşamıyoruz. Yani kullandığımız Telefon,tablet ve bilgisaylardan her ne kadar konumumuzu açmasakda İP dediğimiz şeyden dolayı site Türkiye'den giriş yapmaya çalıştığımızı anlıyor. Bu yüzden giremiyoruz.

Bilgisayar kullanıcıları için çözüm daha basit. Crome kullanan kişiler VPN ekleyebiliyorlar. Ben TouchVpn kullanıyorum. İhtiyacım olunca açıyorum.

VPN dediğimiz şey İP adresimizi değiştirmemize yarıyor. ani ben onu etkinleştirince Amerika'dan yada dünyanın başka bir yerinden internete bağlanmış gibi oluyorum.

🌸🌸

Açıkçası ben böyle eklentileri çok güvenli bulmadığım için sık sık kullanmamayı tercih ediyorum.

Şimdi bu eklentiyi sizinde bilgisayarınıza  kurabilmeniz için link koymayı düşünüp sayfasına gittim fakat şu an sayfasını görüntülyrmiyorum. Eklenti bende çalışıyor ama yeni kurmak isteyenler ulaşamıyor. Daha sonra tekrar kontrol edip koyabilirsem buraya link koyacağım.

İkinci bir nokta Telefonlara VPN kurmak. Genellikle sosyal medyalarda yada formlar da marketten indirebieceğimiz uygulamalardan bahsediyorlar. Fakat ben sizler için demek adına bir tanesini yükleme çalıştım ama istediği izinler çok ağırdı. Galerimin içeriğini görmek,gmail mesajlarımı okumak gibi izinler istediği için ben yüklemeye cesaret edemedim. Tabi siz bilirsiniz yine de..

Son olarak Crome eklentisini öneriyorum fakat telefona garanti veremem.

MEGA

Mega Türkiye'de sık kullanılan indirme programı hızlı olması nedeniyle çok kullanışlı. Fakat uygulamada video indirirken kota var. Yani belli boyuttan sonra uygulama indirmeyi durduruyor.

Benim paylaştığım dizilerin boyutu ise baya yüksek. Nedeni ise her şeyden önce kaliteli yüklemem. 1080P yüklüyorum. Bu da boyutun büyük olmasına neden oluyor. İndirmeye başladıktan bir süre sonra indirme işleminiz durabilir. Fakat belli bir zaman sonra tekrar devam edecektir. Biraz zahmetli gibi görünmesine rağmen en iyi uygulamadır kendisi.
 Bu yüzden gece indirmeye koymanızı tavsiye ederim sabaha kadar tamamı inmiş olacaktır.

Bilgisayar ve telefon için indirme nasıl yapılacağını da size daha sonra resimlerle anlatacağım ^^

🌸🌸



Alternatifler

Şu an Türkiye'de ve Yurt dışında kullanılan 3 farklı alternatifi kullanmayı deniyorum. Bakacağım kullanışlı ise, indirirken sıkıntı olmayacaksa farklı indirme linkleri de kayacağım

Online izlemek için alternatif bir site kullanmayı düşünmüyorum.. Gerek yok yani, indirip izlemek daha iyi gibi..

Bu yazı aslında taslak yazım diye biliriz. Kısa bir açıklama. Daha sonra resimlerle desteklediği bir yazı daha paylaşmayı düşünüyorum.

🌸🌸



Uzun uzun yazdığım için zor gibi görünebilir fakat Mega' da Ok'ru da halen kullanılıyor. Sorunsuz izlediğini söyleyen bir çok ziyaretçim var.  En azından kafanızda ki soru işaretlerini silebilmek için faydalı bir yazı olduğunu düşünüyorum.

Sorularınız varsa yorum olarak yazarsanız diğer yazacağım yazıda açıklamaya ve çözüm bulmaya çalışırım.

Son olarak bu aralar derslerim çok yoğun dualarınıza beni de katarsanız sevinirim. ^^